Water

Persbericht. Uniek indoor Yoga in zonlicht

Persbericht Solar Yoga te Oss, maandag 10 februari 2014

Indoor Yoga in een belevingsruimte!

Yogo en lampen, die het natuurlijke zonlicht benaderen qua warmte en licht. De combinatie heet sinds kort Solar Yoga. Uniek in de wereld als het gaat over Yoga indoor en wat de nieuwste ontwikkeling met een compleet spectrum van licht mogelijk maakt. Als eerste dus bij Yogaland in de Teugenaarsstraat 1 te Oss “ Solar Yoga” .

Met de beoefening van Solar Yoga breng je lichaam en geest in uiterste concentratie in een ruimte waar alle zintuigen optimaal worden geprikkeld. De lampen zorgen voor een zomerse temperatuur van ongeveer 28 graden Celsius en je ervaart het licht en warmte alsof je de zon op je huid voelt.

De lampen zijn in Zweden twintig jaar geleden ontwikkeld in opdracht van een bekend Zweeds automerk. Ze bieden het hele spectrum van zichtbaar licht, maar ook de randen van het zichtbare licht, het UV-licht en IR-licht (infrarood). Door dit complete spectrum ervaar je het licht als heus zonlicht.

De ruimte is naast de speciale lampen ingericht met een decor van een tropisch eiland, een ventilator zorgt voor het briesje aan zee, de geur van de Oceaan en de geluiden van rollende golven.

Met Solar Yoga laad je je energie weer op door de combinatie van Yoga zoals dit 1000 jaren geleden beoefend werd in India en met de nieuwste ontwikkeling uit Zweden het zonlicht anno 2014, Suntech.

Word je er ook bruin van? Ja, als je de hele dag de tijd hebt wel een beetje, maar van een les Yoga in de zon niet. Zonlicht is goed voor de mens het draagt bij dat je alert voelt en het lichaam krijgt de gelegenheid vitamine D aan te maken onder invloed van het aanwezige UV-A. De Suntech lampen die dit zonlicht zo natuurgetrouw benaderen, filteren echter ook het UV licht.  Dus minder UV licht dan de natuurlijke zon waardoor geen verbrandingsgevaar en ook geen bruiningsapparatuur.

Door het heldere, zichtbare licht, meer dan 10.000 lux, wordt je energiek en de warmte geeft je lichaam een betere doorbloeding. Je voelt je blij en een ander mens na een bezoek aan een Solar Yoga-vestiging waar er ongetwijfeld binnenkort meer van verschijnen.

Solar Yoga combineert het goede van yoga en zonlicht. Het licht, de warmte, de passende geur en het geluid zorgen voor een ervaring die uniek is in de wereld en die je nu als eerste kunt beleven bij Yogaland in Oss. Yogaleerlingen van Yogaland hebben al kennisgemaakt met Solar Yoga. Hieronder lees je hun reacties:

Het concept Solar Yoga is ontwikkeld door Theo Smits van Yogaland en Peter Goedhart van Eyeview Systems BV. Theo is een ervaren yogaleraar en Peter is de distributeur van het Zweedse licht. Door het samenvoegen van hun expertise is Solar Yoga ontstaan.

Theo en Peter hebben een gezamenlijke missie: een totaal nieuwe beleving van Yoga.

Wat is er volgens Theo zo mooi aan Solar Yoga?
‘Het werkt meteen, vanaf de allereerste stap die je in de ruimte zet. Je ervaart onmiddellijk dat het je iets brengt: rust, ontspanning, harmonie en het opgewekte gevoel dat steeds terugkomt.

Waarom staat Peter helemaal achter Solar Yoga?
‘Goed zorgen voor body en mind is in opkomst in de Westerse cultuur en meer dan ooit een bewuste keuze voor een gezonde levensstijl. Dat kan met Solar Yoga door inspanning met ontspanning te verenigen.’

De Solar Yoga lessen worden gegeven bij Yogaland in Oss.
Teugenaarsstraat 1
5348 JA Oss
Directeur Theo Smits
www.yogaland.nlwww.solaryoga.nl

Distributeur Suntech installatie in de Benelux:
Eyeview Systems BV.
IJsselstraat 45
5347KG Oss
Telefoon 0412-450382
Directeur Peter Goedhart
Mobiel +31 6 25047343
www.eyeviewsystems.nl
info@eyeviewsystems.nl

← Terug naar nieuws

Meer dan 15 jaar een scherpe focus

Neem contact op voor een helder advies.

Wij stellen u graag onze referenties voor.

Uiteraard hebben wij in de 15 afgelopen jaren al heel veel projecten mogen maken en verzorgen. Verspreid over Nederland en van klein tot groot. Projecten waar we steeds met veel enthousiasme onze schouders onder hebben gezet. We tonen u graag een selectie van onze referenties.